Viktig information gällande leveransen.
VÄNLIGEN KONTROLLERA VARAN VID LEVERANTÖREN.
 ------------------------------------

Skada, minskning eller förlust som är synlig ska anmälas genast vid godsets mottagande och antecknas i det kvitterade exemplaret av transportdokumentet eller annan handling.
Mottagaren av en sändning är skyldig till att i omedelbar anslutning till mottagandet kontrollera om varan har en dold skada.
Dold skada ska anmälas till Karles i Ullared AB snarast, senast sju (7) dagar efter mottagandet av sändningen. Fraktbolaget och Karles i Ullared AB
 ansvarar inte för dold skada som anmäls efter transport, om varan tidigare transporterats eller hanterats och inte före den sista transporten blivit kontrollerad för eventuell dold skada.VID TRANSPORTSKADA MEDDELA CHAUFFÖREN DIREKT . Anmälning sker genom att skriva på fraktsedeln att godset är skadat, medan du kvitterar sändning.

 

 

Reklamation och fraktskador.

 ------------------------------------


Transportskada, minskning eller förlust som är synlig, ska anmälas genast vid godsets mottagande och antecknas i det kvitterade exemplaret av transportdokumentet eller annan handling.
Mottagare av en sändning är skyldig att i omedelbar anslutning till mottagandet kontrollera om varan har en av emballaget dold skada.
Dold skada ska anmälas till oss snarast, dock senast sju (7) dagar efter mottagandet av sändningen. Fraktbolag och Karles i Ullared AB
ansvarar inte för dold skada som anmäls efter transport, om varan tidigare transporterats eller hanterats och inte före den sista transporten blivit kontrollerad för eventuell dold skada.

Vi skicka reklamationen gällande transportskada vidare för utredning hos transportbolag.

OBS! Det är absolut förbjudet att montera (inkl. hänga på väggen)  eller reparera själv, eller slänga skadat vara innan ni kontaktar oss gällande transportskada. Garantiet är avbruten vid detta fall.
 

Skulle du få ett fel levererad eller skadat vara ska du kontakta reklamationsavdelning (reklamation@karles.se) så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar vid fel levererad vara. Vi kontaktar dig inom några dagar.
 

Vi står självklart för frakten vid fel leveranser.
 

 

OBS!
Garantin gäller för fabrikationsfel, inte skador  som orsakats av en olyckshändelse eller för att du hanterat varan fel.

Vid en produkt reklamation görs en utredning utav produkten, i vissa fall får vi skicka reklamationen vidare för utredning hos tillverkaren. Dina åsikter som kund värderas högt därför ber vi dig att kontakta oss vid åsikter eller bekymmer.

Vi på Karles i Ullared AB ansvarar ej vid defekter som uppkommer under självmontering och leveransen!
Fraktbolag tar ansvar för leveranskador.

KONTROLLERA VAROR VID LEVERANSEN! 

Frakt

 ------------------------------------

De flesta smide produkter som visas på  www.karles.se är beställningsvaror. För kaminer med montering gäller samma villkor som för beställningsvaror.  
Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra leverantörer, samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. Vid eventuella fel skickas ett mail till dig inom 1-3 dagar.


Leveranstid
 ------------------------------------

Normal leveranstid från karles.se och karles-smde.se är 1-6veckor för beställningar av tillverkningsvaror.

2-14 dagar för beställningar av varor som finns på lager. Vissa produkter under högsäsong eller vid hög belastning kan ha längre leveranstid, detta meddelas då via e-post eller sms, eventuellt ringer vi.


Transport
 ------------------------------------

Karles skickar alla sina paket med Karles åkeri, Schenker logistics, Post, Bussgods, DHL, DSV ROAD SE eller Dachser.
Avhämtning möjlig.


Vi levererar till Sverige, Danmark och Finland.
 ------------------------------------

*Stora smides produkter (smides grindar, räcke, staket; större än 120cm) levererar vi högst upp till Gävle.

 

Byten & returer

Karles i Ullared AB  (556935-6461) bedriver verksamheten www.karles.se och www.karles-smide.se
 

Vi på  Karles vill självklart att du ska vara nöjd med din vara. Därför ger vi dig alltid öppet köp i 14 dagar (kunden står för returfrakt). Om du väljer att returnera hela beställningen så kommer fakturan att makuleras.
Om du väljer att returnera delar av beställningen så kommer beloppet bli justerat på din faktura.
Om du betalat med bankkort eller betalkort så återför vi pengarna till det kortet som du använde för att betala ursprungsordern.

 

OBS! Gäller ej tillverkningsvara samt monterad vara.

Det enda villkoret är att varan kommer tillbaka i originalskick d.v.s. att den ej är använd. Bifoga alltid originalförpackningar och eventuella märkes-tags. Om en vara är felexpedierad eller är felaktig står vi självklart för returfrakt. Kontakta oss, vi hämtar.

Ej utlösta paket

Om vi får tillbaka paket som inte lösts ut från fraktomud förbehåller vi oss rätten att debitera dig 210 kr för de kostnader som uppstår i samband med en sådan retur och hanteringskostnaden. 

Ej utlösta gods

Om vi får tillbaka gods som inte lösts ut / hämtas ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig med beloppet motsvarande fraktkostnad för de kostnader som uppstår i samband med en sådan retur och hanteringskostnaden. 


Rea/Erbjudanden
 ------------------------------------

REA gäller så långt lagret räcker. Erbjudanden utan ett tydligt slutdatum gäller så långt lagret räcker. Rabatter samlas inte.


Betalningsvillkor

 ------------------------------------

Moms på 25 % ingår i alla priser. Inga avgifter tillkommer förutom de som står i varulistan när du genomfört ditt köp. Det är bara fraktkostnad som tillkommer, alltid enligt överens. Du har möjlighet att välja vilket betalsätt som passar dig bäst. Vi erbjuder flera olika sätt att betala ditt köp. Delbetalning, faktura och kort. Även kontant. Mer information hittar du under BETALNINGSVILLKOR.